Nieuwsalert per mail ontvangen

Voorkom blessures, stap soepel in je skischoenen!

De meeste mensen gaan fysiek vrijwel onvoorbereid op wintersport. Zelfs als er wel enige voorbereidingen gedaan zijn, is het doen van oefeningen tijdens de wintersport zeldzaam. Vooral voor mensen die verder niet regelmatig sporten is dit ronduit gevaarlijk. De kans op blessures is mede hierdoor zo hoog (50%), dat ik al vaak mensen de wintersport heb zien vermijden uit angst hiervoor. Dit is helemaal niet nodig!
De komende weken post The Durable Lifestyle Company een aantal filmpjes met oefeningen, ontleend aan de yoga, die je dagelijks kunt doen tijdens de wintersport om je lichaam los te maken, in balans te brengen en voor te bereiden op de intensieve bewegingen die je gaat maken. Hieronder vind je de link naar het eerste filmpje.

De eerste serie oefeningen zijn zittende oefeningen voor het bovenlichaam. Als je niet lekker zit op een yogamatje of kussen, dan kan je deze oefeningen ook prima op een stoel doen. Ze zijn vooral geschikt om los te komen voordat je de dag begint. Hoe soepeler je in je lijf zit op het moment dat je in je skischoenen stapt, hoe kleiner de kans op blessures van met name je gewrichten. Maar deze oefeningen werken ook prima om weer los te komen als je verkrampt thuis komt of last van je rug en nek hebt.

Dit is de link naar het eerste filmpje!

Volgende week volgen de oefeningen voor onderlichaam en benen.
Alle oefeningen zijn eenvoudig, zeer effectief, leuk om te doen en geschikt voor het hele gezin.
Veel succes en vooral veel plezier!
The Durable Lifestyle Company

Nieuwsalerts ontvangen?

Schrijf je in