Met de komst van de mobiele telefoons worden er regelmatig opnames op de pistes gemaakt. Je techniek verbeteren doormiddel van video analyses, je kinderen filmen tijdens het wedstrijd skien van de skischool of gewoon prachtige sfeer beelden maken van de omgeving. Als je op de piste kijkt heb je al snel genoeg door dat het maken van video’s een enorme trend is. De wintersporters zullen het ongetwijfeld gemerkt hebben dat de grote automerken Audi, Mercedes en BMW niet meer weg te denken zijn uit het wintersportbeeld. Met verschillende marketing acties proberen zij de klant aan zich te binden. Ook BMW heeft gemerkt dat veel wintersporters het maken van video’s erg interessant vinden. Zo zie je in veel skigebieden de Ski-movie terug waar mooie prijzen mee gewonnen kunnen worden..
Er zijn in skigebieden grote gedeeltes pistes afgezet die de mogelijkheid bieden om een slalom te skien. Boven aan het parcour dien je in te loggen met je skipas en vanaf dat moment wordt alles gefilmd. Je tijd wordt vanaf het begin opgenomen en kan bij thuiskomst opnieuw bekeken worden.
Aan het eind van het seizoen worden er prijzen verloot onder de snelste skiers van het seizoen. De prijzen zijn:
- BMW ski’s (K2)
- BMW X1
- BMW slip training
Uiteraard gaat iedereen voor de hoofdprijs. Wil je kans maken op deze prijs en denk je kans te maken dan is het aan te raden om dit vroeg in de morgen te doen. Aan het einde van de middag is de piste ijzig en haast niet meer te doen.