Nieuwsbrief per mail ontvangen

Let op: je moet je aanmelding bevestigen per mail

Season Opening in Serfaus-Fiss-Ladis

Afgelopen weekend ben ik bij de seizoensopening in Fiss geweest. Het was een welkome afleiding tussen al het studeren door. Een weekend vol luxe en mooie afdalingen! In de onderstaande blog vind je het verloop van het weekend, maar ook de vernieuwingen in het skigebied Serfaus-Fiss-Ladis.

Sneeuwstorm
Een heerlijk vooruitzicht: seizoensopening van het skigebied Serfaus-Fiss-Ladis. Het is het lange wachten waard. Om het voor mij nog mooier te maken, komt mijn moeder op bezoek. Wij zijn samen naar het hotel gegaan dat direct aan en bijna op de piste ligt. In de planning zou mijn moeder vroeg aankomen en zouden we de hele dag lekker kunnen gaan skiën. Alleen is er in Nederland op dat moment een sneeuwstorm en ben ik allang blij dat ze überhaupt nog komt. Vier uur later dan verwacht is ze dan eindelijk daar. Even een broodje gegeten, omdat je na vier uur op Schiphol rondrijden in een vliegtuig wel honger hebt.

Op naar ‘huis’
Dan gaat het eindelijk op naar Fiss. Na acht maanden weer even ‘naar huis’. Ook al zijn de voorspellingen voor het weer niet zo opperbest, het maakt allemaal niet uit. Om vier zijn we in het hotel, dus zit skiën er niet meer in. Ik denk, ik haal de spullen uit de auto en dan lekker even naar de bar een drankje doen met mijn moeder. Een zeer aangename verrassing is dat we rechtstreeks naar de bar worden doorverwezen, waar de prosecco al klaar staat. Want een auto uitpakken, dat hoeven de gasten niet te doen. Autosleutels afgegeven, mijn auto wordt keurig in de garage gezet, koffers uit de auto gehaald en de ski’s zijn keurig bij elkaar gezet in de sportshop in het hotel. Na de bar krijgen we een rondleiding door het hotel en komen we na een lange dag in onze kamer met een heerlijk uitzicht. Het avondmaal is waanzinnig. Alles wat je kunt bedenken, is er ook!

Dag 1
Na een heerlijk ontbijt gaan we zaterdag maar eens op de skies. De weergoden zijn ons supergoed gezind, want een stralende blauwe hemel wacht ons op. De pistes zijn zoals ik ze ken, superveel grip en goed geprepareerd. Na een paar rondjes op de zuidkant, gaan we naar de beroemde Nordseite. Dit jaar hebben ze daar een zeer mooie pisteroute erbij die voor een klein gedeelte door het Urgtal loopt. Daarnaast hebben ze meteen bij het bergstation Schönjoch, de Plazörabfahrt helemaal verbreed. Op de Nordseite hebben ze ook weer een groot snowpark staan, gesponsord door Swatch. Daardoor beschikken ze ook dit seizoen weer over een Airbag, waar ieder zijn tricks kan oefenen.

Season Opening
Tijdens de season opening kun je gratis gebruik maken van de Fisser Flieger en de Skyswing. Daarnaast hebben ze nog een Serfaus-Fiss-Ladis Challenge. Om daar aan mee te kunnen doen, moet je dan minimaal drie dagen achter elkaar skiën in de periode van 7 december tot en met 21 december 2012. Voor meer informatie kun je kijken op www.serfaus-fiss-ladis.at. Daarnaast zijn er optredens op de Möseralm en in de Bergdiamant, twee mooie bergrestaurants in Fiss.

Dag 2
Een dag kan niet beter beginnen. Je skischoenen en je skies staan voor je klaar. Als je uit de lift van het hotel komt en direct op de piste staat, dan zie je dat de weergoden ons wederom goed gezind zijn en mijn dag kan niet meer stuk. Helaas was de Sattelbahn nog niet open, maar vergeleken bij vorig jaar is elke lift die meer open is een genot. Na een heerlijke dag skiën, gaat het vanzelfsprekend op naar de après ski. Onder het genot van warme chocolade en skiwasser wordt als vanouds van alles weer besproken. Het is altijd een fijn thuis komen en om dan de mensen te zien en te spreken in ‘real-life’.

Een goed idee is na het skiën te gaan zwemmen. Dus na de après-ski heerlijk ontspannen in het zwembad en de bubbelbaden. We hebben allemaal af en toe nog iets van een klein kind in ons. Dus ik ben ook maar even de glijbaan met opblaasbanden gaan testen. Wat belangrijk is bij testen is dat je de tijd ervoor neemt. Dat heb ik dan ook gedaan.

Relaxen op het hoogste niveau is niet zo moeilijk als je alleen in een zoutwaterbubbelbad zit, dat direct aan de pistes gelegen is, waar de laatste mensen naar beneden skiën. Als het donker wordt de pistenbully’s uit elke hoek tevoorschijn komen en je ziet hoe mooi ze de pistes voor je maken. Dat beloofd natuurlijk weer veel goeds voor de volgende dag.

‘All good things come to an end’
All good things come to an end, zo ook dit waanzinnig leuke weekend. De zonnestralen hebben vandaag plaats gemaakt voor hele dikke wolken en mist. Het heeft de hele nacht gesneeuwd. Helaas moet ik weer naar de universiteit, maar het is vooral jammer dat ik mijn moeder weer naar het vliegveld moet brengen. Gelukkig geen inpakzorgen, want mijn auto wordt weer helemaal ingepakt. Door de vele sneeuw is het verplicht om met sneeuwkettingen te rijden. Gelukkig zijn ze in het hotel helemaal op de gast gericht, en worden, zonder slag of stoot met veel plezier door twee mannen, de sneeuwkettingen omgelegd. Het enige wat ik nog hoef te doen was wegrijden. Thuis heb ik even snel alles in mijn kamer gedropt. Daarna nog naar de kerstmarkt bij mijn andere thuis in Innsbruck en mijn mama op het vliegveld afzetten en uitzwaaien. Nu is het weer over tot de orde van de dag: studeren.