Het schiet alweer aardig op met de bouw van de nieuwe Galtbergbahn in Schlick 2000. Eind juni is de bouw gestart en nu zijn de eerste delen van de lift alweer opgebouwd. De ruim 60 jaar oude sleeplift gaat met pensioen en in plaats daarvan komt een 10-persoons gondel. Vanuit het skigebied zijn beelden van bouw gedeeld.
Nieuwe lift in Schlick 2000: Galtbergbahn
De nieuwe gondellift Galtbergbahn in Schlick 2000 brengt een flink aantal verbeteringen met zich mee. Zo komt het dalstation een stuk lager te liggen dan het huidige dalstation, onder de Fronebenalm op 1305 meter, en het bergstation een stuk hoger, boven de Galtalm op 1760 meter. Het grootste verschil is dat de oude sleeplift wordt vervangen door een 10-persoons gondel. Aankomende winter hoef je niet meer te koukleumen en te verkrampen tijdens je ritje omhoog. Je kunt comfortabel plaatsnemen in de moderne gondel. Daarbij is de reistijd van de Galtbergbahn straks ook flink verkort, van meer dan zes minuten tot een kleine vier minuten.
Werkzaamheden bij de skilift
Uit Schlick 2000 is een bouw-update verschenen! Op dit moment gaat alles volgens planning en zijn de betonwerkzaamheden aan de gang. Er staan onder andere gigantische kranen in het gebied om de liftstations opnieuw op te bouwen. Ook wordt er gewerkt aan de negen nieuwe liftsteunen van de skilift. Het beton voor het fundament van de palen is inmiddels gegoten. De hoogste paal heeft een hoogte van bijna 30 meter en een gewicht van 25 ton.
Beelden van de nieuwe Galtbergbahn
Op verschillende plekken van de nieuwe Galtbergbahn in Schlick 2000 wordt momenteel gewerkt. Hoe de huidige situatie is en hoeveel van de lift er alweer opgebouwd is? Kijk maar mee!
› Meer feiten en cijfers over de nieuwe Galtbergbahn in Schlick 2000