Werkzaamheden Gletscherjet 3 + 4 op de Kitzteinhorn hervat

In november vorig jaar werden de werkzaamheden van de Gletscherjet 3 + 4 op de Kitzteinhorn stil gelegd vanwege de start van de winter. Nu de weersomstandigheden weer ideaal zijn kunnen de bouwwerkzaamheden hervat worden en wordt er zeven dagen per week gewerkt aan het gigantische project. Dit alles om half oktober de nieuwe liften in gebruik te kunnen nemen, zodat deze inzetbaar zijn voor winterseizoen 2015 – 2016. 

In totaal zijn er op dit moment 120 medewerkers full-time aan het werk om er voor te zorgen dat de deadline gehaald wordt. Dit aantal loopt in de komende weken zelfs nog op tot 250. “Dankzij de onvermoeibare inspanningen van alle betrokkenen en de vooruitziende planning, zijn we in staat geweest de eerste fase van de bouw eind november vorig jaar succesvol af te ronden. De winterstop was dan ook een welverdiende pauze. Meer dan 80% van het betonwerk en 14 van de 18 liftsteunen zijn op dit moment klaar. Tijdens de wintermaanden hebben een aantal medewerkers kleine verdere werkzaamheden kunnen uitvoeren in het boven- en middenstation”, aldus Brennsteiner, uitvoerder van het project. “We zijn nu begonnen met sneeuwruimen, de demontage van de Kitz en Magnetköpf sleepliften en gelijktijdig zijn de werkzaamheden aan het middelstation van de Gletscherjet gestart.

Om de werkzaamheden in het middelstation extra vaart bij te zetten overnacht een groep van 20 medewerkers ook op op de berg. De dagelijkse rit naar boven en beneden hoeven zij dan niet te maken. Bovendien wordt er vaak zelfs in twee shifts gewerkt.

Met de komst van Gipfelwelt 3000 heeft de Kitzsteinhorn zich in korte tijd gevestigd als unieke bestemming voor het hele jaar. De nieuwe Gletscherjet 3 + 4 gaat deze beleving alleen maar verbeteren en zorgt voor een unieke beleving in het gebied. De grote voordelen van de nieuwe lift is de snelheid waarmee je het hoogste punt behaalt, het enorme comfort, de toegankelijkheid voor zowel beginnende als gevorderde wintersporters en de bescherming tegen weer en wind.

Gletscherjet 3 – 2.448 meter – 2.628 meter

Kombibahn met 10 persoons cabineliften en 8-persoons stoeltjesliften
– Per uur kunnen er 3.600 personen vervoerd worden
– Hoogteverschil 179 meter
– Lengte 1.010 meter
– In totaal duurt de rit 3:30 minuten

Gletscherjet 4 – 2.628 meter – 2926 meter:

 10 persoons cabinelift met verwarmde zitting
– Per uur kunnen er 3.326 personen vervoerd worden
– Hoogteverschil 298 meter
– Lengte 1.150 meter
– In totaal duurt de rit 3:20 minuten

Een geweldig project wat de Kitzsteinhorn verder op de kaart gaat zetten als innovatief en vooruitstrevend gebied. In totaal heeft het project 25 miljoen euro gekost en gaat in de herfst van 2015 in gebruik genomen worden.

Deel dit artikel:

Waar ben je naar op zoek?