Het gratis Hexenland voor kinderen op de Belalp is een ideaal beginnersgebied in het Zwitserse skigebied Belalp-Blatten. Sinds het winterseizoen 2013/2014 is het steeds populairder geworden onder de wintersporters. De winterspeeltuin is de afgelopen jaren blijven ontwikkelen. En om aan de groeiende vraag te kunnen blijven voldoen staat er een grootschalige uitbreiding gepland. Om het kinderland gratis toegankelijk te kunnen houden, heeft het gebied een crowdfunding-actie opgezet om de uitbreiding te kunnen financieren.
Actie wordt goed ontvangen
De actie loopt sinds het begin van dit jaar en tot nu toe is er al 59.000 Zwitserse Frank ingezameld. Het doel is om in totaal 250.000 Zwitserse Frank op te halen. Dit geld gaat men gebruiken voor de uitbreiding van het piste- en speelvlak en daarnaast worden er twee nieuwe loopbanden geïnstalleerd. Met de inzamelingsactie op internet wil men de klantbinding versterken. Het bedrijf is echter ook op externe hulp aangewezen: volgens het laatste jaarverslag bedraagt de schuld meer dan 25 miljoen Zwitserse frank.
Volgens een verantwoordelijke voor de actie, wordt de campagne goed ontvangen. Binnen 10 dagen was er al ruim 20% van het streefbedrag ingezameld. blijft. De crowdfundingcampagne loopt tot 27 maart 2019. Als jij dit project wilt steunen, kun je hier doneren.
[dfp_native_ad]
Bereidbaarheid gasten
In acties zoals deze kan men zien hoe hoog de druk in de industrie nu is, zegt Michael Fux, docent aan de toerismeschool in Sierre. Maar hij ziet crowdfunding ook positief in: als bedrijf kun je op deze manier achterhalen of de regio en de gasten achter een project zouden staan. De gasten zijn blijkbaar bereid om geld te doneren, zolang de toegang naar het kinderland gratis
Andere crowdfundingacties
Belalp-Blatten is niet het eerste skigebied dat via een crowdfundingcampagne geld probeert in te zamelen voor de uitbreiding van het gebied. In het Oostenrijkse Karinthië startte het skigebied Hochrindl afgelopen december een inzamelingsactie voor een opslagvijver. Deze actie heeft inmiddels bijna €100.000 opgehaald. Het heeft als uiteindelijk doel om €300.000 op te halen, de actie loopt nog tot 3 maart.