Het design van ski’s wordt steeds belangrijker. Door het grote aanbod van skimerken en door de grote ontwikkeling die ski’s door de carve-revolutie hebben ondergaan, is design dit jaar onderwerp van gesprek. Wintersporters willen tegenwoordig een totaal plaatje waarbij de broek, jas, skischoenen, skihandschoenen, muts en ski’s bij elkaar passen. Het imago die je met je outfit wil uitstralen wordt steeds belangrijker
Wat je op het moment ziet gebeuren, is dat skifabrikanten een sfeerbeleving met de ski’s willen creëren door zich aan een merk te koppelen. Een mooi voorbeeld is Audi met Fischer
De sfeer die zij hier mee creëren is snelheid, design en technologie.
Om toch in de design wereld te blijven hier nog een voorbeeld. Volvo heeft skischoenen ontwikkeld die de vorm hebben van een XC60.
Wintersporters raken steeds meer verwend door het grote aanbod van skimerken. Ik ben heel benieuwd hoe ver het zal gaan en welke merken nog meer met elkaar gaan samenwerken.
Krijgen we straks ook Formule 1 ski’s?
Aan de snelheid zal het niet liggen……(Over imago gesproken – Formule 1 =Snelheid)