Ski amadé probeert de bourgondische wintersport doelgroep aan zich te binden. In samenwerking met marketinbureau Österreich Wein Marketing hebben zij een initiatief uitgebouwd voor de bourgondische skiër. Dat drank en wintersport hand in hand gaan is algemeen bekend. Om die reden is drie jaar geleden het Wein-Genusspartner-idee in de wereld gebracht. Oostenrijk staat bekend om de lekkere bieren, maar dat er de afgelopen jaren in het wintersportland veel is veranderd op het gebied van wijnbouwgebieden is voor vele onbekend.
Voor veel wintersporters is het apres-skien in Oostenrijk een belangrijke keuze om in dit land op wintersportvakantie te gaan. Om die reden gaat Ski Amade zich dit jaar richten op de bourgondische wintersporter.
Skihutten en skihotels kunnen zich aanmelden als Wein-Genuss-partner. Om als partner in aanmerking te komen dient het hotel een aantal wijnen aan te bieden die voldoen aan de regels van het Wein-Genuss programma. Voldoe je aan al deze eisen, dan ontvang je een officieel certificaat.
“Het bourgondischgenieten begint bij goede kwaliteit en gezellige atmosfeer. Laat Ski amade hier nou net bekend om staan. De kwalitatieve wijncultuur die Oostenrijk bezit wordt met dit initiatief nog meer onder de aandacht gebracht en zullen voor nog meer bekendheid zorgen van het gebied.”, aldus Dr. Christoph Eisinger, directeur van Ski amadé.
Waar drie jaar geleden nog maar acht hutten waren aangesloten, is dit inmiddels uitgebreid naar 19 bourgondische berghutten. De Oostenrijkse kwaliteit en het bourgondische karakter staan centraal en zorgen voor een complete beleving voor elke wintersporter.
Ga je volgend jaar naar Ski amadé houdt er dan rekening mee dat de Wijnverwenweek van Ski amadé valt van 15 t/m 22 maart 2014.
Hieronder nog een filmpje om je in de juiste stemming te brengen.
Bron: wijngekken.nl