skileraar rudi

© Heineken

Skileraar Rudi is terug en klaar voor bier op het terras

Hij is er weer: skileraar Rudi. De in 2002 door Heineken in het leven geroepen skileraar, is terug van weggeweest. Hij laat zijn skipak dit voorjaar in de kast liggen en trapt de nieuwe campagne van het merk af. In het oranje gekleed drinkt hij het eerste biertje op het terras in Nederland.

#heteerstebiertje

Tijdens de persconferentie van dinsdagavond 20 april klonk het verlossende woord: de terrassen mogen weer open. Met ingang van volgende week woensdag mogen we ons eerste biertje weer drinken op de terrassen van horecazaken in Nederland. Om dat te vieren heeft Heineken de campagne #heteerstebiertje direct na de persconferentie afgetrapt. Daarvoor hebben ze oude bekende Rudi weer uit z’n berghut gehaald. Want ook hij heeft het proosten gemist. Normaal gesproken staat de icoon dagelijks in de après-ski, maar dit jaar was ook dat niet mogelijk. Hij gaat genieten van z’n eerste biertje en roept iedereen op een foto van het eerste biertje op het terras te delen met daarbij de hashtag van de campagne.

Josefien Olij, marketingmanager van het biermerk, vertelt over de campagne: “Zoveel mogelijk #heteerstebiertje foto’s zullen gebruikt worden in diverse digitale outdoor en social media-uitingen. Bovendien worden onder de inzenders twee tickets verloot voor de stijf uitverkochte F1 Heineken® Dutch Grand Prix in Zandvoort. Maar, het allerbelangrijkste is dat we weer kunnen uitkijken naar #heteerstebiertje en dat er weer leven in de horeca en de brouwerij komt”.

Skileraar Rudi: ‘Hééééy Biertje!

Mocht je de skileraar Rudi niet kennen, bijvoorbeeld omdat je jong bent, hierbij even een korte samenvatting. Rudi werd in 2002 in één klap bekend. De skileraar speelde de hoofdrol in de Heineken reclame die meerdere jaren op tv vertoond werd. De spreuk ‘Héééééy Biertje!’ doet vele Nederlanders aan hem denken.

Nog eens terug

Na een lange periode van afwezigheid sinds zijn eerste jaren in de spotlights, haalde de Zillertal Arena Rudi in 2015 weer uit zijn winterslaap. Eerst met een skilesje aan Frank en mij, later met een reclamespot. Daarbij werd Rudi opgezocht in het skigebied. De terugkeer in 2021 van Heineken is dus weer een totaal andere insteek op Nederlandse bodem. Wij doen in ieder geval zeker mee met de campagne! Jij ook?

Deel dit artikel:

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Wil je alle ontwikkelingen volgen op wintersportgebied? Meld je dan snel aan via het onderstaande formulier voor het laatste wintersportnieuws in je mailbox.

 *
 *

Waar ben je naar op zoek?

Blijf op de hoogte!

Ontvang jij onze nieuwsbrief al?

 *
 *
Vul je e-mailadres in