De skiliftmaatschappijen in Salzburg investeren ook dit seizoen weer miljoenen euro’s in de wintersportindustrie. Goed nieuws, want hierdoor kunnen de wintersporters aankomend winterseizoen weer genieten van nieuwe pistes, kunstsneeuw voorzieningen en skiliften. Zo wordt er voor 82 miljoen euro geïnvesteerd in de langste lift in de Oostalpen. Er wordt in Mitterpinzgau verhoudingsgewijs het meeste geld uitgegeven, dus wil je deze winter weer genieten van vernieuwingen? Dit is de regio waar je naar toe moet!
Investering van 82 miljoen euro
Als alles volgens planning verloopt dan gaat aan het begin van dit winterseizoen de nieuwe lift in Kaprun, de Maiskogelbahn, geopend worden. Een pronkstuk van de regio waardoor de wintersporters aankomend winterseizoen in een luxe 10-persoonsgondel naar de top van de berg gebracht worden. Met deze lift ga je in de toekomst van de Maiskogel naar het gletsjergebied van de Kitzsteinhorn. Bij deze bouwwerkzaamheden wordt er ook een nieuw middelstation gerealiseerd, waardoor er voor families met kinderen en beginnende skiërs een perfecte omgeving gecreëerd wordt. Daarnaast wordt er ook een nieuw ‘Kaprun Center’ gebouwd. Dit punt gaat fungeren als startpunt voor toeristen richting de Kitztsteinhorn. Hier komt een grote sportshop in combinatie met een skidepot.
Verbinding Zell am See en Saalbach
Ook is afgelopen week gestart met de bouw van de verbinding waar veel wintersporters jarenlang op hebben gewacht, namelijk die van Zell am See naar Saalbach. In Viehhofen zijn hiervoor de bouwwerkzaamheden gestart aan de nieuwe gondellift op de Schmittenhöhe. Dit is de start van een vierjaren plan, want dit is een gigantisch project. In totaal kost deze lift circa 25 miljoen euro. Ook in Saalbach wordt 30 miljoen euro geïnvesteerd in de nieuwe Kohlmaisbahn.
Benieuwd naar dit project? Bekijk hier de laatste update die wij hierover publiceerden!
De nieuwe verbinding tussen Viehhofen brengt wintersporters vanuit Viehhofen weer naar de Schmittenhöhe. Tot op heden was daar enkel een afdaling naar beneden en moest je met de skibus teruggebracht worden, niet heel handig dus. Tot aan de winter wordt er nu gebouwd om vervolgens in het voorjaar weer verder te bouwen aan de gondel.