Nieuwsalert per mail ontvangen

Begonnen met bouw gondel Viehhofen – Zell am See

Wintersportredacteur

De bouw van de verbinding tussen Viehhofen en Zell am See is vandaag begonnen. Goed nieuws voor de fans van de skigebieden. De lift moet in december 2019 in gebruik kunnen worden genomen.

Vandaag werd de ceremoniële ‘Spatenstich’ gezet, oftewel de eerste schep ging in de grond. Daarmee werd een start gegeven voor de bouwperiode.

Verbinding Viehhofen – Zell am See

De nieuwe verbinding tussen Viehhofen brengt wintersporters vanuit Viehhofen weer naar de Schmittenhöhe. Tot op heden was daar enkel een afdaling naar beneden en moest je met de skibus teruggebracht worden, niet heel handig dus. Tot aan de winter wordt er nu gebouwd om vervolgens in het voorjaar weer verder te bouwen aan de gondel. De lift kost ongeveer 25 miljoen euro.

Verbinding

Om een echte verbinding tussen het Skicircus Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn en de Schmittenhöhe te realiseren moeten er meer stappen genomen worden dan enkel het bouwen van deze lift. Op dit moment kun je ook vanuit het Skicircus enkel naar beneden skiën in Viehhofen mits er genoeg sneeuw ligt. Vervolgens moet je dan met de bus naar Vorderglemm om de lift omhoog te kunnen nemen. Voor een echte verbinding is er dus nog een lift nodig die wintersporters vanuit Viehhofen omhoog brengt het Skicircus in. Daarnaast moet er nog een opslagmeer komen en een nieuwe piste, om zo een sneeuwzekere afdaling te garanderen.

 

Op dit moment wordt onderzocht wat de beste plaats is voor het opslagmeer. Als die gevonden en goedgekeurd is kan gestart worden met de bouw van de lift in Viehhofen. De verwachting is dat de verbinding binnen 4 jaar mogelijk is.

Kohlmaisgipfelbahn

In Saalbach wordt op dit moment ook gebouwd aan de 30 miljoen kostende Kohlmaisgipfelbahn. De iconische rode gondels hebben het dorp verlaten. Meer info over deze lift vind je in ons artikel hieronder.

Nieuwe Kohlmaisgipfelbahn in Saalbach: een bouwupdate

Nieuwsalerts ontvangen?

Schrijf je in