Nieuwsbrief per mail ontvangen

Let op: je moet je aanmelding bevestigen per mail

In je OnePiece in de apres-ski

Wintersportredacteur

OnePiece is één van de merken die ik dit jaar veel verwacht terug te zien in de aprés-ski. Vorig seizoen werd de enkeling die er al in rondliep vreemd aangekeken, maar na de groei die het merk recentelijk doormaakte kan ik me dat niet meer voorstellen. De OnePiece – Jump in is namelijk geen vreemde eend meer. Nu Mario Balotelli, Christina Milan, Natasha Beddingfield en The Dudesons in het fashionable joggingpak lopen, is het een hot item. 

Gisteravond was in Club Air de Amsterdamse editie van de OnePiece Launchparty en daar waren ook twee van de drie Noorse bedenkers van het innovatieve product. Jonge en toffe gasten die vertelden hoe hun idee sinds 2007 uitgegroeid is tot een succes. Thomas: “Het was op een brakke zondagmorgen dat we met z’n drieën op de bank lagen te suffen. We waren het erover eens dat op zo’n dag je kleding lekker relaxt moet zitten. En als de kater te groot is, wil je jezelf kunnen verstoppen in je kleding. Zo is het idee voor de OnePiece ontstaan. We lieten er eerst 100 maken voor vrienden en bekenden die wel geïnteresseerd waren. Toen pakten een paar bloggers het op en kregen we steeds meer aanvragen. Niet veel later verkochten we al 5 tot 6 pakken per dag. Nu zijn we vijf jaar werden en verkopen we 500 tot 600 pakken per dag.”

Na het succes van de jumpsuits zijn de jongens ook aan de slag gegaan met andere kledingontwerpen. Met die kledingstukken blijft OnePiece wel bij hun de kern. “We willen dat fashion fun blijft,” aldus Knut. “Onze kleding moet leuk zijn en relaxt zitten”. In het verleden zijn de heren ook bezig geweest met het maken van echte skipakken uit één stuk. Knut: “Dat bleek nog lastig te zijn, want er komt technisch veel bij kijken om een comfortabel zitten stretchpak te maken dat wind- en waterdicht is. We focussen ons voorlopig nog op andere ideeën voor innovatieve kleding, maar in de toekomst willen we zeker ook skikleding ontwerpen.”

Hoewel er nog geen echte skikleding van het merk op de markt is, is de kans groot dat je in de sneeuw toch regelmatig in aanraking komt met de pakken. Fans dragen de suits niet alleen in de après-ski, maar ook als onderkleding tijdens koude dagen. De pakken zijn online te bestellen op OnePiece.com of via de (web)winkel van Men at Work.

Nieuwsalerts ontvangen?

Schrijf je in