Nieuwsbrief per mail ontvangen

Let op: je moet je aanmelding bevestigen per mail

Skimerken die samenwerken met biermerken

Wintersportredacteur

Veel skimerken proberen zich te onderscheiden van de concurrentie doormiddel van samenwerking met andere partijen. Hierbij kan gedacht worden aan een samenwerking met een automerk, het binden van bekende atleten of samenwerkingen met grote skischolen. Uiteraard probeert elk skimerk dit weer op zijn eigen manier te doen. Zoals iedereen weet gaat skien bijna altijd gepaard met het drinken van een heerlijk drankje in de apres-skibar. Om die reden zijn er ook skimerken die samenwerkingen zijn aangegaan met het meest gedronken drankje in de apres-skibar: ‘Bier’. 

Spyder Active Sports en Nordica USA zijn twee grote skimerken die een partnerschap zijn aangegaan met bekende biermerken.

Spyder:
Spyder heeft sinds lange tijd een samenwerking met het bekende biermerk Carlsberg Canada. De eerste marketing actie was het kopen van Spyder softshell jassen voor het personeel van Carlsberg’s. Na deze actie is er gekeken of het een rendabel plan was, en is er besloten om een driejarig contract met elkaar aan te gaan. Voor Carlsberg’s was dit een ideale kans om de wintersport doelgroep te bereiken en Spyder kon op deze manier de bierdrinkers bereiken die nog nooit van Spyder gehoord hadden.

Nordica USA:
Nordica is in de wintersport business een bekend merk waar veel mensen wel eens van gehoord hebben. Het is zelfs zo een groot merk dat er zelfs mensen zijn die het merk kunnen opnoemen terwijl zij zelf nog nooit geskied hebben. Voor een merk is het de kunst om ’top-of-mind’ te zijn, wanneer iemand over wintersport praat. Dit houdt ook in dat niet wintersporters het merk Nordica moeten opnoemen zodra hun gevraagd wordt: “Noem eens drie grote skimerken”.

Omdat Nordica zich voornamelijk onderscheidt met de ski’s hebben zij samen met Bud Light een ski ontworpen waarbij beide merken goed naar voren komen.
Het aangaan van samenwerkingen met grote merken heeft voornamelijk als doel om naamsbekendheid te generen. Vanuit deze naamsbekendheid zal er meer omzet gegenereerd worden en hebben beide partijen profijt van de partnerschap.

Skimerken en Alcoholmerken doen eigenlijk hetzelfde: “Niet het verkopen van een product, maar het verkopen van een belevenis”

Nieuwsalerts ontvangen?

Schrijf je in