Zwitserland is ook weer begonnen met de promotiecampagnes voor het winterseizoen en dan doen zij op een geniale manier. Uiteraard zien we de standaard banners langskomen met mooie winterimpressies op het internet, maar onze aandacht bleef vooral hangen bij de reclamespot die zij gemaakt hebben. Een geweldige en vooral grappige commercial waarbij de prachtige omgeving goed in beeld komt en waar mensen over zullen praten. Wat vind jij ervan?
#inLOVEwithSWITZERLAND
De marketingmachine achter Zwitserland als vakantiebestemming heeft #inLOVEwithSWITZERLAND in het leven geroepen. Als je op vakantie bent in Zwitserland en je deelt een foto van Zwitserland, dan zien zij graag de hashtag verschijnen. Ook de nieuwe commercial valt onder deze hoed.
Geweldige reclame
Je kan hele serieuze reclames produceren om je skigebieden te promoten, maar je kunt er ook voor kiezen om er een grappig element in te bregen. Voor die laatste optie heeft Zwitserland gekozen met hun geweldige nieuwe reclame. De reclame past perfect binnen de slogan “Because you can but you don’t have to”. Wat vinden jullie hiervan? Verdient deze reclame de Gouden Loekie en is dit een waardige concurrent van de “HEEEEE BIERTJE” reclame?
Skigebieden zoeken elke keer weer naar nieuwe en leuke manieren om het skigebied te promoten. Zo maakte vorig winterseizoen Der Rudi de skileraar weer zijn rentree met een nieuwe reclame voor de Zillertal Arena. Gek genoeg sloeg die niet echt aan.
In Rusland gooien ze het over een andere boeg. Deze is overigens wel een tikkeltje gewaagd, want niet iedereen vind dit de juiste manier van reclame maken. Gemist? Zie onderstaand artikel!