Nieuwsbrief per mail ontvangen

Let op: je moet je aanmelding bevestigen per mail

Zermatt hanteert volgend seizoen nieuw dynamisch prijzensysteem

geld lenen wintersport

Wintersportredacteur

Zermatt Berbahnen AG heeft samen met de organisatie Smart Pricer een nieuw, dynamisch prijsmodel ontwikkeld. Men hoopt dit model voor het winterseizoen 2018/2019 in te voeren. De prijzen worden bepaald op basis van gebruik, vraag en boekingstijd van een wintersportvakantie.

Met het nieuwe prijsmodel wil men de gasten laten profiteren van aantrekkelijke prijzen die weken of dagen voor het beslissen van een verblijf van meerdere dagen in het skigebied worden aangeboden.

Samenwerking tussen Zermatt en Smart Pricer

Zermatt Bergbahnen AG, ook wel bekend als ZBAG, is de exploitant van het Zwitserse ski-oord dat ligt aan de voet van de Matterhorn. Smart Pricer is in Europa een bekende leverancier van dynamische prijsstelling software en consultancy op het gebied van sport en entertainment. Samen hebben ze het nieuwe prijsmodel ontwikkeld.

Ontwikkeling nieuwe prijsmodel

Zo’n dynamisch prijsmodel wordt pas gelanceerd na veel onderzoek en testen. Op basis van een uitgebreide analyse van boekings- en verkoopgegevens uit het verleden werd het prijsmodel ontwikkeld. Er moesten nog meer tools worden ingezet en ontwikkeld om zo het model goed te laten werken. Prijzen kunnen nu op basis van een uitgebreide database dynamisch worden aangepast.

Het nieuwe prijsmodel is niet alleen voordelig voor de wintersporters, maar ook voor het skigebied. Het helpt namelijk het werk beter in te plannen en wachttijden bij kassa’s en liften te verminderen, aldus Markus Hasler, CEO van ZBAG. Het heeft tevens een positieve invloed op de vraag en de verkoop.

Nieuwsalerts ontvangen?

Schrijf je in