Het Zwitserse skigebied Saas-Fee lanceert ook in 2018 de WinterCARD. Na twee succesvolle seizoenen vindt ook dit jaar de grootste Europese crowdfunding campagne plaats om één van de goedkoopste seizoenspassen te kunnen realiseren.
Revolutie Zwitserse wintersport
In december 2016 heeft Saas-Fee een revolutie teweeggebracht in de wintersportwereld. Winterfans hebben zich samen verenigd om de goedkoopste seizoenspas op de markt te kunnen realiseren. Dit hebben zij gedaan door middel van een crowdfunding campagne. De crowdfunding campagne resulteerde in een groot succes voor zowel de winterfans als de Saastal Bergbahnen AG. De WinterCARD was een feit en Saastal Bergbahnen AG kon terugkijken op het meest succesvolle jaar in tien jaar tijd.
Reden succesvolle jaar
De reden voor het succesvolle jaar in het Saastal komt door de stroom van de gasten in de winter door de lage kosten van de WinterCARD. Niet alleen de Bergbahnen AG profiteert hiervan, maar ook de hotels, de restaurants en de kleine bedrijven in het Saastal.
Crowdfunding-campagne 2018
Als 66.666 winterfans zich voor 31 oktober 2018 registreren, zal de WinterCard voor Saas-Fee, Saas-Grund, Saas-Almagell en Saas-Balen slechts 255 Zwisterse frank bedragen. Dit is omgerekend 216 euro. De campagne is dinsdag gelanceerd en is te vinden op make-it-happen-again.ch.
Verder geldt voor de geregistreerde winterfans hetzelfde als de voorgaande jaren: als je bent geregistreerd, ben je alleen verplicht om de WinterCARD af te nemen als het doel van de campagne is behaald. Op 31 oktober 2018 zullen alle geregistreerden per mail een bericht ontvangen dat zij eigenaar zijn van de WinterCARD 2018/19. De WinterCARD is geldig van 1 november 2018 tot april 2019.