Als skigebied is het niet altijd een pretje op social media. Natuurlijk zijn er het grootste gedeelte van de tijd heel veel leuke reacties op de prachtige foto’s die skigebieden delen, maar helaas wordt er ook heel veel geklaagd. Over de slechte preparatie van de pistes bij nieuwe sneeuw, over te weinig sneeuw, over te lange wachtrijen en over nog veel meer. Het Amerikaanse skigebied Squaw Valley was er klaar mee en schreef een brief aan alle haters op social media.
In het skigebied is de afgelopen tijd zo veel sneeuw gevallen dat het niet veilig was om alle pistes te openen en ook toegangswegen naar het skigebied waren gesloten. Daardoor kwam een hele stroom aan negatieve reacties op gang en dat vond het skigebied niet tof. De druppel was echter dat mensen ontzettend negatief reageerden op een ongeluk in het skigebied waarbij een van de medewerkers van Squaw Valley overleed. De maat was vol en het social media team schreef daarom onderstaande ‘brief’ aan hun volgers.
De strekking van het verhaal: denk even na voordat je iets opschrijft en denk positief. Je hebt het tegen gewone mensen, niet tegen robots. En besef even waarom je het skigebied volgt op Facebook. Niet om te haten, maar omdat je houdt van skiën of snowboarden. Wij vinden het een geweldige actie van Squaw en hopen dat de brief effect heeft.