Nederlandse ondernemers komen met nieuw skijassen merk

Altijd leuk om te zien als Nederlandse ondernemers de gevestigde kledingbranche op zijn kop proberen te zetten. Wij kregen afgelopen week het enthousiaste bericht binnen met daarin de vermelding van het nieuwe Premium High-Performance skijassen merk Cortèz. Sinds gisteren zijn de Nederlanders Wouter de Roy, Herman Poelman en Wiebe Poelman gestart met hun Kickstarter campagne waarbij zij als doel hebben om $25.000,- op te halen. Goed nieuws voor de mannen, want op dit moment staat de teller al op ruim $40.000,- en kunnen zij theoretisch van start gaan met hun product. Hollandse trots!

Wat maakt dit product nou uniek?

Wil je slagen in de kledingbranche dan moet je tegenwoordig met iets unieks komen. Jaarlijks proberen tientallen ondernemers te concurreren met de grote merken zoals Peak Performance, HEAD of the North Face. Niet makkelijk, want dit zijn gevestigde merken en hebben door de jaren heen hun waarde wel bewezen. Wat maakt Cortèz uniek? Uiteraard is de kwaliteit van de jas extreem goed. Zo beschikt het over de toegepaste Dermizax drie-laags membraan technologie, waardoor het in alle weersomstandigheden goed te dragen is. Waterdicht, ademend en uiteraard is er ook rekening gehouden met duurzaamheid. Wat het product uniek maakt volgens de bedenkers is de prijs. Zij bieden namelijk een hoogwaardige kwaliteit skijas aan voor minder geld!

De promotievideo

Uiteraard hebben zij een mooie promotievideo samengesteld waarbij zij het product goed uitleggen. Een uniek product en gaaf om te zien dat Nederlanders deze stap durven te zetten!

Hoe kan dit goedkoper aangeboden worden?

Als klein merk slagen tussen de grote jongens is niet makkelijk. Je moet onderscheidend zijn en de prijs kan hierin bepalend zijn. Volgens Wiebe Poelman zijn de topkwaliteit skijassen vaak tussen de 500 en 1.000 euro. Een bedrag dat niet voor iedereen te betalen is. Om die reden hebben de mannen een product op de markt gebracht met een hoogwaardige kwaliteit, maar tegen een stuk lagere prijs. Zij hebben deze prijs omlaag gekregen door alleen direct aan de consument te verkopen. Geen tussenpersonen die betrokken zijn bij het proces en waar je een hoge marge aan moet afstaan. Duidelijk verhaal!

De mannen achter het bedrijf

Het skimerk Cortèz is in 2016 opgericht en is eigendom van een groep gepassioneerde skiërs, genaamd Herman Poelmann, Wiebe Poelmann en Wouter de Roy. Het grootste doel van het skimerk is hoogwaardige kwaliteit buitenkleding op de markt brengen, maar voor een lagere prijs. Van 27 februari tot 8 april is het product uitsluitend in de voorverkoop van Kickstarter beschikbaar. Wil je nu al zo een jas dan krijg je er een gratis midlader bijgeleverd. 

Wil jij hierin investeren? 

Ga naar de pagina van Kickstarter en help de mannen vooruit!

Deel dit artikel:
Blijf op de hoogte!

Ontvang jij onze nieuwsbrief al?

 *
 *
Vul je e-mailadres in

Waar ben je naar op zoek?