cadeaubon snowworld

© Skiinformatie.nl

Wintersport in Nederland: SnowWorld bestaat 25 jaar

Het is dit jaar 25 jaar geleden dat SnowWorld een dak plaatste over een helling om zo een kunstmatig sneeuwdek te maken met dezelfde kwaliteit als de Alpen. Dit vormde de basis van de eerste indoor skihal van SnowWorld. In deze 25 jaar is er veel gebeurd.

Eerste skibaan geopend in 1996

De eerste indoor skihal van SnowWorld in Zoetermeer bestond uit een afdaling van 120 meter. Direct was die ene piste al populair bij wintersportliefhebbers. Maar de indoor skihal bestond niet alleen uit een skipiste. Ook werden een après-ski-bar en een wintersportwinkel gebouwd. Uiteraard kon tevens het restaurant waar je Oostenrijkse gerechten kon eten niet ontbreken. Wintersporters waren razend enthousiast over het concept en dat vormt dan ook nog steeds de basis van het SnowWorld dat we vandaag de dag kennen.

SnowWorld nu: 9 vestigingen in 3 landen

Met negen vestigingen in de landen Nederland, Duitsland en Frankrijk is SnowWorld Europees marktleider. Het bedrijf is beursgenoteerd en ontvangt op jaarlijkse basis ongeveer 3 miljoen enthousiaste wintersportliefhebbers. Het succes van SnowWorld bestaat onder andere uit de variatie en goede faciliteiten. Want er is plek voor gevorderde wintersporters, maar ook voor beginners die skilessen willen volgen. En ook professionele wedstrijdskiërs gebruiken de indoor skihallen regelmatig als trainingslocatie. Onlangs is de indoor skihal in Landgraaf officieel erkend als wedstrijdpiste en dit heeft ontzettend bijgedragen aan het succes. Binnenkort wordt de indoor skihal in Amnéville geopend.

Toekomst SnowWorld

De organisatie beschikt over 90.000 m² echte sneeuw, telt ruim 30 restaurants en bars, 500 hotelbedden en heeft 750 skileraren aan het werk. De organisatie die begon als indoor skihal beschikt inmiddels zelfs over eigen hotels in Landgraaf en Neuss. En dit is lang niet alles, want er wordt al volop aan nieuwe hotels gebouwd. De ambitie van SnowWorld reikt ontzettend ver. Ze willen nog meer groeien in Europa en niet alleen ‘voorpret’ en ‘voorbereiding’ zijn op een echte wintersport in de Alpen. Ook duurzaamheid is belangrijk, dat blijkt wel uit de efficiënte koeltechnieken, ledverlichting, duizenden zonnepanelen en een actief duurzaamheidsbeleid. Hierdoor draagt SnowWorld Golden Greenkey certificeringen.

Wij feliciteren het bedrijf van harte!

Deel dit artikel:
Blijf op de hoogte!

Ontvang jij onze nieuwsbrief al?

 *
 *
Vul je e-mailadres in

Waar ben je naar op zoek?