Saalbach haalt social media influencers naar skigebied

Al jaren zet Saalbach flink in op social media. Op Facebook heeft het skigebied 230.000 volgers, op Instagram 23.000 en op Twitter 12.000. Om op social media nog meer bereik te creëren heeft het skigebied een hele vette marketingactie opgezet: Story Base 2017. Daarvoor worden 16 bloggers, Facebookers, Instagrammers en Snapchatters ingevlogen om een week lang content te produceren en dat de wereld in te sturen.

In totaal worden 16 influencers vanuit Duitsland, Oostenrijk en het Verenigd Koninkrijk naar Saalbach gehaald. Bij elkaar hebben de influencers een bereik van zo’n 16.000 volgers en fans die een week lang ‘gespamd’ worden met beelden uit Saalbach.

Niet alleen eigen kanalen

Social media wordt voor skigebieden steeds belangrijker in hun marketing. Daarom wordt er al langer flink geïnvesteerd in de online media. Saalbach heeft in de afgelopen jaren een grote volgersgroep gecreeerd en daarmee brengen ze mooie content naar buiten. Maar niet alleen de eigen kanalen zijn belangrijk, het is ook belangrijk dat via externe kanalen potentiele klanten bereikt worden. De Story Base 2017 is een pilotproject om dat te bewerkstelligen.

Hele week content

Story Base 2017 vindt deze week plaats, van 7-14 januari. De hele week door wordt er door de social media pro’s content geproduceerd en het eerste resultaat is daar. Hieronder zie je wat de crew zoal doet op een dag. Meer info over wie er bij het selecte clubje influencers hoort en vele andere foto’s en video’s vind je op de speciaal daarvoor ingerichte website.

Deel dit artikel:

Waar ben je naar op zoek?