Ortovox roept piepers terug vanwege fout

Algemeen

Heb je onlangs een Ortovox 3+ lawinepieper gekocht, check dan snel even je serienummer op de website van Ortovox. Interne tests wezen uit dat een beperkt aantal producten een kwalijke fout bevat. Uit voorzorg roept het bedrijf alle apparaten terug die na 17 oktober 2012 naar hun leveranciers zijn verzonden. Om te bepalen of jouw pieper tot de productiefouten behoort, hebben ze een serienummer checker geplaatst op hun website.

Tijdens een zoektraining bleek dat de piepers na 120 seconden in de ‘zoekmodus’ onbedoeld weer overgingen naar de ‘zendmode’. De fout is ontstaan door de verwerking van een nieuwe bewegingssensor voor nalawines. Ondanks de vele succesvolle testen met het apparaat is de fout er toch in geslopen. Als de pieper automatisch is overgegaan in de zendmodus, kan hij handmatig weer in de zoekmodus terug worden gezet en verder worden gezet. Met de zendfunctie is niets mis, dus in geval van begraving word je gewoon gevonden. Toch is het zeker aan te raden om je apparaat terug te sturen als het serienummer uitwijst dat je pieper een fout bevat.

Check hier je serienummer. Het 10-cijferige nummer verschijnt per 2 cijfers in beeld als je het apparaat aanzet.