Nieuwsalert per mail ontvangen

Logo Winterspelen 2018 bekend

Onlangs lanceerde het organiserende comité van de Olympische Winterspelen in PyeongChang het officiële logo. Het nieuwe logo is een combinatie van een symbool uit het Hangul, het Koreaanse alfabet, en het traditionele Koreaanse humanisme, Cheon-ji-in. Tot aan het einde van de Spelen zal het logo gebruikt worden in alle officiële communicatie over het evenement.

De vormen in het logo zijn de eerste medeklinkers van elke lettergreep van het woord PyeongChang, als het in het Hangul geschreven is. Het eerste symbool in het logo beeldt een plaats uit waar de drie elementen, hemel, aarde en mens, in harmonie zijn. Het tweede symbool symboliseert sneeuw en ijs, maar staat ook symbool voor de topprestaties van atleten.

IOC voorzitter Jaques Rogge zei het volgende: “Ik zou graag het PyeongChang 2018 comité willen feliciteren met dit innovatieve embleem. Voor atleten is de ontdekking van een nieuwe cultuur en de tradities van het gastland een onderdeel van de opwinding die gepaard gaat met het deelnemen aan de Spelen. Voor hen begint deze ontdekking met de presentatie van het nieuwe logo.”

Het ontwerpproces van het logo stond onder leiding van Jong-joo Ha, die bekend is om zijn branding expertise. In het verleden ontwierp hij onder andere de bedrijfsidentiteiten van grote multinationals.

Nieuwsalerts ontvangen?

Schrijf je in