Met de wereldcup wedstrijd aanstaande zaterdag in het vooruitzicht heeft de skiliftmaatschappij van Ötztal in samenwerking met het toeristenkantoor een nieuwe skipas gepresenteerd. Daarnaast werd er een nieuwe digitale communicatiestrategie gedemonstreerd.
Ötztal Superskipas
Komend wintersportseizoen hebben wintersporters een nieuwe skipas tot hun beschikking, de ‘Ötztal Superskipas’. Deze skipas geeft toegang tot alle 90 skiliften in de 6 skigebieden van Ötztal. Sölden en Obergurgl-Hochgurgl hebben de primeur, zij beginnen deze winter als eerste met het nieuwe product.
Sneeuwgarantie
Sommige pistes in Ötztal liggen hoger dan 3000 m. Daarmee is de gehele skiregio vrij sneeuwzeker, vanaf de herfst tot laat in de lente. Een wintervakantie in een harmonieuze ambiance is dus verzekerd, daarnaast heb je met de Ötztal Superskipas de grootst mogelijke keuze tussen de verschillende skigebieden.
007 Elements
Het seizoen wordt komend weekend traditioneel afgetrapt met de FIS World Cup op de Rettenbachgletsjer. Vanaf 26 oktober is het 007 Elements museum op de Gaislachkogel ook geopend voor het winterseizoen. Fans van de James Bond serie zijn hier op de goede plek. Van buitenaf ziet het museum er al indrukwekkend uit, maar eenmaal binnen blijkt dat het museum ondergronds in de berg is verwerkt. Je hebt dus meteen de James Bond sfeer te pakken. Delen van de film ‘Spectre’ zijn op de gletsjer in Sölden opgenomen, vandaar dat er voor deze locatie is gekozen om het museum te bouwen.
De gebieden die onderdeel zijn van de de nieuwe skipas staan met bijbehorende openingsdata in onderstaand overzicht.
Openingsdata | |
Sölden | 17.09.18 – 05.05.19 |
Obergurgl – Hochgurgl | 15.11.18 – 28.04.19 |
Hochötz – Kühtai | 14.12.18 – 22.04.19 |
Vent | 21.12.18 – 22.04.19 |
Niederthai | 15.12.18 – 31.03.19 |
Gries | 21.12.18 – 22.04.19 |
Digitale communicatie
De specialisten in de digitale communicatie naar toeristen hebben voor het nieuwe seizoen een nieuwe manier van communiceren aangekondigd. In de communicatie ligt de focus voornamelijk op internet en smartphones. Het motto bij het herlanceren van de merken Sölden, Obergurgl-Hochgurgl en Ötztal luidt dan ook: ‘Mobile first’. De reden hiervan is eenvoudig, bijna de helft van de websitevertoningen is via een smartphone of tablet. Om een eenheid te creëren in het aanbod van de websites, gaat Ötztal Tourismus het volledige portfolio beheren.