Biermerk onder vuur na roekeloze wintersport reclame

Wat een goede reclame had moeten zijn, lijkt uit te lopen op een drama voor het Amerikaanse biermerk Coors. Volgens verschillende media worden er gevaarlijke acties uitgehaald buiten de geprepareerde pistes. Zo gaan de hoofdpersonen in de reclame zonder de juiste veiligheidsmaatregelen en lawinepreventie off-piste, waardoor het biermerk veel commentaar over zich heen krijgt. Slechte publiciteit is ook publiciteit of is dit gewoon een enorm domme actie?

In de reclame gaan een paar wintersporters off-piste skiën. Je ziet duidelijk dat er roekeloos gedrag in voorkomt, waardoor er verkeerd gedrag uitgelokt wordt. Het bord “Go out of Bounds” zorgt voor het meeste commentaar. Reddingsdiensten in Amerika zijn dan ook niet blij met de reclame en hebben een klacht ingediend.

Off-piste skiën is de laatste jaren veel onder de aandacht. Zo wordt iedereen er op gewezen met de juiste kennis en materialen buiten de geprepareerde pistes te gaan. Zoals het er nu uitziet wordt de reclame van de buis gehaald!

Deel dit artikel:

Waar ben je naar op zoek?