De wintersporters die regelmatig in het skigebied van Oberstdorf en Kleinwalsertal bezoeken hebben het wellicht al meegekregen. De vertrouwde naam ‘Das Höchste’ wordt sinds kort niet meer gevoerd. Met ingang van het zomerseizoen heeft het skigebied z’n naam veranderd en dat meteen ook doorgevoerd in alle communicatie uitingen. De nieuwe naam: OBERSTDORF • KLEINWALSERTAL BERGBAHNEN.
Nieuwe strategie
De naamsverandering is een deel van een nieuwe strategie die ten doel heeft de regio optimaal te vermarkten. De oude naam ‘Das Höchste’ paste niet meer bij de nieuwe strategie. Met de nieuwe naam, die duidelijk en eenvoudig is, wordt een nieuwe weg in geslagen die nu naar de buitenwereld ook zichtbaar is. De naam is de start van een compleet merkenproces dat tot aan het einde stap voor stop wordt doorgevoerd.
1 naam, meerdere bedrijven
Dat ervoor gekozen is om met de naam OBERSTDORF • KLEINWALSERTAL BERGBAHNEN naar buiten te treden, betekent echter niet dat de bedrijven ook samengaan. Achter de naam schuilen verschillende bedrijven/bergen. Elke berg behoudt zijn eigen identiteit en zijn eigen karakter. Communicatief gezien brengt het echter voordelen om gezamenlijk onder een naam de markt op te gaan. Het nieuwe overkoepelende merk zou meer ruimte brengen om de verhalen uit de regio te vertellen.
Nieuw logo
De volgende stap in het omzetten van het merk volgt in september, als er een nieuw logo gepresenteerd wordt. Het logo zou erg vernieuwend moeten zijn en de symboliek zou erg goed passen bij de regio. In ieder geval worden de kenmerkende 4 balken vervangen. De nieuwe positionering wordt in september gevierd met een groot feest.
De OBERSTDORF • KLEINWALSERTAL BERGBAHNEN gaan ervan uit dat de vernieuwingen en de daarmee gepaard gaande communicatie positieve uitwerkingen heeft op het toerisme in de regio.