Opbrengst nieuwe game Skiing Yeti Mountain naar Nepal

Hoppa, dankzij de ontwikkelaars Tim Kaldor en Dylan Bevis van Featherweight is gamen maatschappelijk verantwoord geworden. De helft van de opbrengst van hun nieuwe game ‘Skiing Yeti Mountain’ gaat namelijk richting het goede doel. Hiermee helpen ze de slachtoffers van de desastreuze aardbeving in Nepal. Spelen met die hap dus! 

De mobiele game is beschikbaar op zowel iOs en Android en is sinds de release op 21 mei meer dan 50.000 keer per dag gedownload. 50.000 keer. Per dag! Het gaat om een gratis game en geld betaal je alleen als je de irritante reclames niet wilt zien. Op dit moment heeft deze manier van geld verdienen geleid tot een opbrengst van $9.000 en de teller blijft uiteraard doorlopen.

De missie van de Skiing Yeti Mountain: vind de ongrijpbare Yeti terwijl je probeert jezelf niet om een boom heen te vouwen. Nu ben ik helemaal geen gamer (meer), maar zelfs ik vind de game best cool. Misschien heeft dat te maken met de retro graphics en gameplay uit de vorige eeuw en het feit dat de game is geïnspireerd op de game SkiFree die vroeger gratis meekwam met Windows. Check anders even de trailer om overtuigd te raken.

De relatie tussen een skiing game en de aardbeving in Nepal? Die heeft te maken met de achtergrond van een van de ontwikkelaars. Kaldor: “Voordat we Featherweight zijn gestart woonde en werkte ik in Nepal en ook mijn vriendin is Nepalees. Zij leeft in een dorp dat hard geraakt is door de aardbeving. De game was eigenlijk helemaal niet bedoeld om geld mee op te halen, maar toen na zes maanden game-ontwikkeling de aardbeving toeslag in Nepal kon ik nergens anders meer aan denken en wilde ik een manier vinden om de mensen in Nepal te steunen.”

Wil je dus zonder schuldgevoel aan je omgeving kunnen uitleggen waarom je aan het gamen bent in plaats van aan het werk, download Skiing Yeti Mountain dan via een van de onderstaande links en vergeet niet ook voor € 2,99 de ads te verwijderen en de mensen in Nepal te steunen.

Deel dit artikel:
Blijf op de hoogte!

Ontvang jij onze nieuwsbrief al?

 *
 *
Vul je e-mailadres in

Waar ben je naar op zoek?