De succesvolle marketingactie van Saas-Fee heeft het skigebied geen windeieren gelegd. Als we de IT-Firma Peaksolution, de uitvoerder van de actie, mogen geloven heeft Saas-Fee al 24 miljoen euro aan omzet binnengesleept, nog voordat het seizoen daadwerkelijk startte.
Crowdfunding campagne
Saas-Fee lanceerde samen met het IT-bedrijf een van de grootste crowdfunding acties die Europa kent en die actie werd tot een groot succes. Wintersportliefhebbers hadden zes weken de mogelijkheid om zich via een crowdfunding platform aan te melden voor een seizoensskipas voor een schijntje, circa 205 euro. Bij 75.000 aanmeldingen werd groen licht voor de campagne gegeven en konden de aangemelde wintersporters hun pas ook daadwerkelijk voor dat geld ophalen.
Flinke omzet
Tot en met 27 november meldden zich meer dan 90.000 geïnteresseerden aan. Samen hebben die meer dan 24 miljoen omzet gegenereerd voor het skigebied, nog voordat het skigebied daadwerkelijk z’n deuren openende. Deelnemers kochten voor CHF 222 een seizoenspas, voor CHF 888 een driejarige pas en voor CHF 3.999 een pas voor 15 jaar.
Verlenging
Vanwege het grote succes van de campagne is deze verlengd tot 24 december 2016. Tot en met die datum kun je zolang de voorraad strekt nog een skipas kopen voor een prikkie. De passen voor 15 jaar zijn overigens al uitverkocht. Meer weten over de actie? Je leest het hier.