Nieuwsbrief per mail ontvangen

Let op: je moet je aanmelding bevestigen per mail

Wintersport reclame Samsung geslaagd?

Wintersportredacteur

We zagen al vroeg in het seizoen dat wintersport gerelateerde bedrijven druk bezig waren met promoties. De posters van skigebieden waren in de grote steden duidelijk zichtbaar in bushokjes, de advertentieruimtes bij de grote televisiekanalen werden gevuld met prachtige beelden van de Alpen en merken proberen zich op het internet te onderscheiden door interessante ‘give aways’ en andere promoties. Ook het merk Samsung springt in op deze hype en publiceerde een promotievideo van hun nieuwe product. Met deze wintersportvideo wekken zij een hoop vraagtekens op bij het wintersportend publiek. Mee eens?

Voor dat ik mijn verhaal hervat zal ik eerst even de video laten zien:
De meest voorkomende reactie bij het zien van de video is negatief. Er wordt dan ook direct gesproken over een grote faal actie van Samsung. Ondanks dat de meeste mensen dit een slechte promotievideo vinden, is de op 21 december gepubliceerde promotievideo al ruim 2 miljoen keer bekeken. Voor een promotievideo denk ik geen slecht resultaat voor een video die momenteel alleen maar verder verspreid wordt over het internet. Of het product in de wintersportbusiness zal gaan aanslaan is nog de vraag, maar ik denk dat Samsung hun doelstelling ruimschoots gehaald hebben.

Nieuwsalerts ontvangen?

Schrijf je in