Conditietraining

Voor dat u op wintersport gaat is het van essentieel belang om in goede conditie te zijn. Hierdoor voorkomt u eventuele blessures en kunt u maximaal genieten van uw vakantie.
Er zijn een aantal manier om een goede ski conditie te blijven:

  1. Tijdens het skiën ben je constant met gebogen benen aan het skiën. Om dit veel pistes vol te houden raden wij aan om de benen goed te trainen. Dit kun je doen doormiddel van het maken van kniebuigingen. Zoek een hek uit waar je tegen aan kunt zitten. Zorg dat je benen een hoek van 90 graden maken en probeer dit 30 seconden vol te houden. U zult merken dat uw benen gaan verzuren. Neem even 20 seconden rust en ga dan weer in de houding zitten. Herhaal dit dagelijks 2 keer.
    U kunt ook op één been gaan staan en een aantal keer op en neer door de knie heen buigen.
  2. De bovenbeenspieren zijn de spieren die het meest belast worden tijdens het skiën. Om deze goed te trainen is traplopen een goede training. Neem voor het gemak eens de trap in plaats van de lift. Om het leuk te maken kunt u voor de verandering ook langzaam de trap oplopen en bij elke stap een trede over te slaan.
  3. Maak de schaats beweging met sprongen. Ga eerst op je rechterbeen staan en zet je af naar je linker been. Zak langzaam door je linker knie en spring over naar je rechterknie. Doe dit 15 keer en neem 20 seconden rust. Doe dit een aantal keer achter elkaar.
  4. Trek je tenen op naar boven en probeer deze stand vast te houden. Hiermee train je de spieren van je onderbeen.

Nieuwsalerts ontvangen?

Schrijf je in